Mit tehetsz a nagyobb népszerűségért a közösségi médiában?

Mit tehetsz a nagyobb népszerűségért a közösségi médiában?

Gyakran hallani róla, sokan ennek ellenére sincsenek tisztában vele, hogy pontosan mit is fed az “engagement”, és miért létfontosságú a közösségi média tengerében. Talán “bevonódásnak” hívhatnánk, a kifejezés utal az adott tartalmak kapcsán létrejövő aktivitásra, reakcióra.

Az engagement jelentősége

Ahogyan fent is említettük, reakció, aktivitás esetén használhatjuk, például “bevonódásnak” tekinthető egy Facebook lájk, vagy egy LinkedIn megosztás. 

Ahhoz, hogy alaposan megértsd ennek jelentőségét, rá kell fókuszálnod a marketing pszichológiára, és a számokra. Azonban létezik még egy lehetőség, ha megbízol egy profi ügynökséget, aki menedzseli a social media felületeidet, kampányaidat, segít egy komplett terv kidolgozásában. Remek megoldás például a 7Blog marketing pszichológia trükkjeinek alkalmazása.

De ha levennéd ezt a terhet a válladról, akkor választhatod a számokkal, logikával, és konkrét megvalósítási útmutatóval megtervezett marketing stratégiát, melynek hátterében tapasztalt szakértői csapat munkálkodik. 

Na de térjünk vissza az engagement trükkökre! Mielőtt belefognál a tartalom összeállításába, jó ha tisztában vagy vele, hogy nem könnyű áttörni a digitális apátia ingerküszöbét. Léteznek olyan technikák melyek révén jelentősen felturbózható az emberekben a reagálási vágy.  

Az érzelmek, a hitelesség, az értékadás mind nagyon lényegesek, ezért egy kicsit közelebbről is megismertetünk velük. 

Tippek és trükkök a bevonódás elősegítésére

Mindig törekedj arra, hogy írásaid révén érzelmeket válts ki az olvasóidból! Ami érzelmet váltott ki korábban, arra jobban is emlékszünk, ezt tartsd szem előtt, amikor írásra adod a fejed! Ilyenkor az ember hajlamosabb a reakciókra is, vagyis könnyebben megszületnek a hozzászólások, lájkok. 

Elég belegondolnod, hogy egy cuki kisállatos kép mennyi lájkot kap, szemben egy informatikai cég legújabb appjának promó anyagával. Ezt tovább görgetve joggal merül fel benned a kérdés, hogyan dobhatnád fel, például egy kódoló tacskót ábrázoló vicces képpel? 

Az érzelmeken túl egyszerűen kikerülhetetlen a hitelesség témaköre is. Ennek megértéséhez bele kell nézned a látogatóid fejébe. Olyan tartalmakat készíts, melyek révén azt érezhetik, hogy okosabbak, tájékozottabbak, és menőbbek adott témával kapcsolatban, mint ismerőseik. Ez arra serkenti őket, hogy megosszák azt a tartalmat. 

Használd bátran az Audience Insights-ot, amely a közönség profilozására nyújt lehetőséget. Posztolj időnként mémeket, vicces tartalmakat, hiszen továbbra is hasítanak az esetek többségében.

Ne feledkezz meg arról sem, hogy az olvasóknak értéket kell adni, hiszen ez elősegíti a bizalom épülését is. Könnyítsd meg az életüket, adj hasznos tippeket az iparágadon belül aktuális problémákra. 

Tartalomstratégia, tervezés

Már a következő hét elején kezdd el megtervezni a tartalmaidat, illetve azt is, hogy mi az, amivel kiválthatsz nagyobb aktivitást. Az engagement szint nagymértékben befolyásolja az új látogatóidat, akiket valószínűleg elsőként a poszt alatti aktivitás fog érdekelni.

Kapcsolódó

A Pokémon-őrület soha nem érhet véget!

Némi költői túlzással, de amióta világ a világ, a Pokémonok velünk vannak. Népszerűségük valamiért hihetetl
Elolvasom

Hogyan kell beállítani a kardántengelyt?

A kardán a legfontosabb alkatrészek közé tartozik minden egyes jármű esetében. A meghajtási rendszer egyik
Elolvasom

Hogy néz ki egy jó szolgáltatásfinanszírozó egészségbiztosítás? 

Egy jó szolgáltatásfinanszírozó egészségbiztosítás épp azt tudja nyújtani számunkra, amire szükségünk van,
Elolvasom