Nemzetközi szintű digitális élményközpont épül Veszprémben

Nemzetközi szintű digitális élményközpont épül Veszprémben

Veszprém és a Veszprém-Balaton 2023 Zrt. kulturális célú fejlesztések megvalósítását tervezi a volt Balaton Bútorgyár valamint a volt Szikvíz parkoló ingatlanjainak vonatkozásában. A két helyszínen digitális élményközpont és pop up rendezvényhelyszín is megvalósul az Európa Kulturális Fővárosa 2023 címhez kapcsolódó fejlesztések során, melyek segítik elérni Veszprém és a Régió európai szintű láthatóságának emelését, nemzetközi szintű attrakciók, művészeti koncepciók bemutatását.

Az Európa Kulturális Fővárosa 2023 program infrastruktúra-fejlesztésének középpontjában a kulturális és közösségi programokat kiszolgáló fejlesztések állnak, mely fejlesztések elsősorban a város és régió meglévő, használaton kívüli, illetve alulhasznosított épített örökségének és közterületeinek újjáélesztésére és újraértelmezésére irányulnak.

Megnyugtató, hogy az EKF Program sikere, nem csak Veszprém és a régió, de a Kormány érdeke is, ezért jelentős anyagi támogatás mellett a végrehajtást segítő Veszprém törvényt is elfogadta, az eddigi támogatások mellett.

24 hónap múlva nyitó ünnepség zajlik majd Veszprémben és 2023-ban elindítjuk a várva várt eseménysorozatot.” – mondta Porga Gyula, Veszprém város polgármestere.

A Balaton Bútorgyár és a veszprémiek által csak Szikvíz parkolóként ismert területtel bővül a veszprémi önkormányzat tulajdona. 2020 év végén a Magyar Kormány 3 milliárd 303 millió forinttal támogatta a belvárosban régóta elhanyagolt, méltatlan állapotú, korábbi Balaton bútorgyári terület és a volt szakszervezeti irodaház épületeinek megvásárlását és rehabilitációját. Az egykori bútorgyár területén a tervezett beruházási elképzelések két ütemben valósulhatnak meg“. -folytatta.

Porga Gyula kifejtette, az I. ütem 2022. végéig egy átmeneti funkciót kap a terület a kulturális- és fesztiválprogramokhoz kapcsolódó parkolási kapacitásbővítés, ideiglenes rendezvényhelyszín, fogadóközpont, a városszövetbe bekapcsoló gyalogos és kerékpáros úthálózat a buszpályaudvar és a Balaton Pláza között.

A cél az, hogy 2022. év végére az összes beruházás elkészüljön, hogy 2023-ban, az EKF program megvalósításának évében ne zavarja a látogatókat a városban zajló építkezés.

A bútorgyár területén zajló fejlesztés II. üteme 2024. januárjától indul, megnyílnak a terület hosszú távú hasznosítási lehetőségei, begyógyítva egy sebet a belváros közepén.
Az egykori Piarista Gimnázium épülete egy adásvételi szerződés keretében önkormányzati tulajdonból érsekségi tulajdonba kerül és egyházi költségvetésből újul meg.

Dr. Navracsics Tibor kormánybiztos részletesen ismertette a Digitális Élményközpont koncepcióját, mely a volt Szikvíz parkoló területén megvalósuló beruházás. A világszerte népszerű digitális múzeumok mintájára egy hasonló funkciójú kiállítótér megépítése, berendezése és üzemeltetése valósul meg. Olyan takarékosan szerkesztett ház létrehozására törekedtek a projektgazdák, ahol a belső terek változatossága, élményszerűsége és használhatóságuk tág lehetőségei adják az épület igazi erejét. Az állandó és időszakos üzemeltetésű helyiségek leválasztása pedig az üzemeltetés gazdaságosságát eredményezi. Az épületegyüttes Budapesti úti körforgalomhoz közelebb eső részének felső szintjein irodákat alakítanak ki, elkülönített előtérrel és lépcsőházzal, földszintjének északi részére kereskedelmi és egyéb szolgáltató funkciók kerülnek, míg a múzeum felőli részére éttermet terveztek. Az étterem konyhaüzeme ki tudja szolgálni az élményközpont rendezvénytermét, illetve egyéb városi és civil rendezvények catering igényét is. Az előcsarnokban elhelyezett porta-információ szolgálattal ellenőrizhető az élményközpont forgalma, itt működhet az ajándékbolt is, a mosdók és a nyitott üzemű kávézó.  

Az egész létesítmény minden irányból akadálymentesített, a területen pedig összesen 158 db személygépjármű számára biztosítanak parkolási lehetőséget. 

A Digitális Élményközpont egyik legfontosabb missziója a nemzetközi sztárkiállítások bemutatása mellett a híres magyar és régiós festők bemutatása, nem csak szórakoztató, hanem edukatív jelleggel is, valamint kiemelt cél a képzőművészet iránt kevésbé érdeklődők számára az újszerű formátumon keresztül élvezhetővé, befogadhatóvá tenni a klasszikus képzőművészeti alkotásokat, a múzeum által közvetített kulturális, művészeti tartalmakat. A beruházás célja, hogy Veszprémet, magyarországi viszonylatban unikálissá, Európában kiemelt kreatívipari célponttá tegye. 

“Az érdeklődőket a megvalósuló Élményközpontban, a látogatót teljesen körbe ölelő audio-vizuális élmény várja majd. A videó mapping és videó imaging technológiával dolgozó digitális múzeumok spektruma multimédia művészeti eseményektől, gyermekek számára teremtett interaktív világokon, népszerű-tudományos bemutatókon át a legkülönbözőbb, akár kutatási, fejlesztési célú vizualizációkig terjedhet.

A Pannon Egyetem Informatikai Karával együttműködve a Digitális Élményközpont tartalmában, fejlesztésében szoros együttműködést tervezünk.

A művészeti tartalom előállítása, tervezése részben helyben történik az erre a célra létrejövő, kreatív szakembereket tömörítő Tartalomfejlesztő Műhelyben”. – zárta a bemutatást Dr. Navracsics Tibor

Kapcsolódó

Hatalmas lángnyelvekkel égett a fonyódi nádas

Hozzávetőlegesen 120 hektáron terjedt el a tűz a hétvégén egy Fonyód közeli nádasban, ami természeti értéke
Elolvasom

Magyar innováció: Bemutatkozik a világ első okos vitorlásruhája

A prémium vitorlásruházat nemzetközi piacára tör be a 878® a hazai tervezésű, innovatív fejlesztésű és gyár
Elolvasom

Őszig lehet pályázni az EKF projektekkel

Október 31-e a határideje a pályázatok leadásának azok számára, akik kulturális-művészeti programot tervezn
Elolvasom