Nyaralás alatt sem kell lemondani a rendszeres edzésről

A tavaszi időszak sokak számára arról szól, hogy igyekeznek formába lendülni a nyári időszakra, amikor előkerülnek a rövidnadrágok, a kis szoknyák, az atléták, sőt a fürdőruhák is. Köztük olyanok is akadnak szép számmal, akik a nyár beköszöntével viszont már lelassítanak az edzésekkel, akár a forróságra, akár a pihenésre, nyaralásra hivatkozva. Ez viszont nem egy jó gyakorlat, hiszen sokkal könnyebb lendületben maradni, mint néhány lustálkodással töltött hónap után újra visszatérni.

A következőkben arra vonatkozóan adunk tanácsokat, hogy a nyári kikapcsolódás alatt is aktívak maradhassunk, mégpedig úgy, hogy közben a nyaralást is élvezni tudjuk.

Mozduljunk meg!

Kezdjük rögtön azzal, hogy hogyan és milyen edzésekbe – vagy legalábbis azzal felérő tevékenységekbe – érdemes belevágni, amikor épp a jól megérdemelt pihenésünket töltjük.

Kellemeset a hasznossal

Az egyik legjobb megoldás, amit tehetünk, az az, hogy aktív nyaralást tervezünk. Néha jól tud esni néhány órányi pihenés a parton, de ne csak erre alapozzuk az egész utazást! Ha már úgyis eljutottunk egy számunkra még ismeretlen helyre, akkor igenis menjünk el várost nézni, túrázni a környéken! A strandolós napokon pedig remek lehetőségünk nyílik arra, hogy a friss, természetes vízben ússzunk vagy csak sétálgassunk a parton.

Ha olyan helyen vagyunk, ahol kiépített strand van, akkor különböző vízi sportok végzésére is lehetőségünk nyílik. Kipróbálhatjuk például a SUP-ot, a kenuzást, ha pedig gyerekekkel vagyunk, menjünk el közösen vízibiciklizni!

Meglepve tapasztalhatjuk majd, hogy egy ilyen aktív nap után mennyire kellemesen el tud fáradni az ember. Ha pedig van okos óránk, azon azt is látjuk majd, hogy mennyit tettünk az egészségünkért egy kis korzózással!

Találjunk motivációt!

Lehet, hogy a nyaralás során arra gondolunk, hogy mennyire jó nem ébresztőórára kelni, hogy milyen kellemes semmittevéssel, olvasgatással tölteni egy teljes napot a parton. Ezt persze nem is kérdőjelezzük meg, inkább csak azt mondjuk, hogy még az ilyen gondolatok mellett is könnyen lehet motivációt találni a testmozgásra.

Például, ha eszünkbe jut, hogy mennyivel más lenne a csendes, nyugodt Balaton-parton vagy tengerparton futni, mint a város járdáin embereket kerülgetve, ahogyan általában tesszük. De akár a hiúságunk is a segítségünkre siethet. Ha tudjuk, hogy hamarosan fürdőruhára kell vetkőznünk, lehet, hogy szívesebben indulunk el egy reggeli úszásra, ami után nemcsak frissebbnek, de feszesebbnek, szálkásabbnak is érezhetjük a testünket.

Egyeseknek pedig a megszokott rutinjuk megtartása segíthet motiváció-téren: vigyük magunkkal a kedvenc proteinszeletünket vagy L-karnitin-italunkat, állítsuk be a szokásosra az ébresztőórát, vegyük fel a kedvenc edzőszettünket, és induljunk neki a napnak!

Egy kis idő magunkra

Egy közös kiruccanás tökéletes lehetőséget biztosít arra, hogy több időt töltsünk a szeretteinkkel, akár a családunkkal, akár a barátainkkal vagy a párunkkal utazunk. Sokaknak azonban az ilyen helyzetekben is van igényük egy kis énidőre, amire remek lehetőséget biztosít a testedzés. Mindegy, hogy reggel lemegyünk egy kicsit a hotel edzőtermébe, vagy este sétálunk egyet az óvárosban, a lényeg, hogy szusszanjunk egyet, miközben átmozgatjuk a testünket!

Figyeljünk az étkezésre is!

A fittségünket nagyban befolyásolja az is, hogy mit eszünk – és ez a nyaralás során is így van, nem csak az év többi részében. Fontos, hogy a pihenés során ne érezzük azt, hogy most aztán mindent szabad, hiszen vakációzunk. Tény, hogy a Balaton-parti sütödékben nehezebb egészséges, tápláló ételeket választani, nem is beszélve az állandó csábításokról, de azért itt is meg lehet oldani. A legtöbb büfében árulnak salátákat, grillezett húsételeket – válasszuk ezeket ebédre, vacsorára! Így nemcsak egészségesebben táplálkozhatunk, de elkerülhetjük a kellemetlen puffadást is, ami fürdőruhát viselve különösen előnyös!

Persze természetes, hogy ilyenkor sokkal inkább ki vagyunk téve a desszerteknek vagy éppen a hűsítő, cukros vagy alkoholos italoknak. Nem is azt mondjuk, hogy ezeket teljes mértékben el kell felejtenünk, inkább azt, hogy válasszunk ezek közül! Például, ha elnyalunk egy fagyit, utána már ne igyunk meg egy frissítő, gyümölcsös sört is pluszban. Ha mégis valami édeset kívánunk, igyunk meg egy fehérjeshake-et vagy valamilyen L-karnitin-készítményt!

Élvezzük!

Mindezek mellett van még egy valami, amit szem előtt kell tartanunk: ne legyünk ráfeszülve az edzésre! Végtére is azért megyünk nyaralni, hogy egy kicsit kikapcsoljunk. Azaz: igyekezzünk minél többet mozogni, egészséges döntéseket hozni az utazás során is, de ne ez legyen a fő fókusz.

Kapcsolódó

Ötletek a lakásdekoráláshoz: öntapadós bőr falpanelek

Ki ne szeretné felújítani, régi, megszokott otthonát? Most, hogy itt a tavasz és a természet is életre kelt
Elolvasom

A tökéletes ruházat sportoláshoz – télen és nyáron egyaránt!

Nem szégyen a sport, de hasznos – és egyre menőbb is. Persze könnyű ráfogni a hideg, esős időre, vagy a tú

Másként választunk a nyaralóba beltéri ajtót, mint az otthonunkba?

Amikor egy ingatlan felújítása során elérkezik a nyílászárók kicserélésének ideje, valószínűleg a legnagyob