A Vízimentők Magyarországi Szakszolgálata (VMSZ) júliusban indította mentőmellény-népszerűsítő kampányát, melyben hatalmas segítséget jelent az, hogy ismert és elismert emberek “mentőmellény nagykövetként” részt vesznek a társadalmi szemléletformálásban.
“Berecz Zsombor, olimpiai ezüstérmes, világ- és Európa-bajnok vitorlázót és Rasovszky Kristóf, olimpiai ezüstérmes, világbajnok, Európa-bajnok úszót rögtön a Tokiói Olimpia után kértem fel erre a szerepre, azonnal igent mondtak – mondta el Bagyó Sándor, a VMSZ elnöke. “És Zsombor hozzátette, hogy van egy jó ötlete. Ő találta ki a filmet, a story boardot, Kristóf szerepét, nekünk már csak a filmes stábot kellett biztosítanunk.”
Berecz Zsombor a film bemutatóján elmondta, hogy számára gyerekkora óta természetes, hogy mentőmellényben száll vízre, nem csak azért hordja, mert kötelező.
“Ha nincs rajtam a mellény, akkor keresem is, annyira megszoktam már. Nekem egy olyan mellényem van, ami egyáltalán nem korlátoz a mozgásomban, és olyan anyagból van, hogy a nyári melegben sem pukkadok meg alatta.”
A film másik főszereplője, Rasovszky Kristóf, aki rendszeresen SUP-ozik a Balatonon, elmondta, hogy tapasztalata szerint a legtöbb baleset abból adódik, hogy az emberek nem mérik fel jól az úszástudásukat.
“Beeveznek a tó közepe felé, és azt hiszik, hogy ha leesnek és mondjuk a deszkát elfújja a szél, akkor simán kiúsznak a partra, mert az uszodában le tudnak úszni háromszor ötven métert kis pihenővel. Csak azt felejtik el, hogy itt nincsen ötven méter után fal, és nyílt vízben vagyunk, ha fúj a szél, akkor hullámzik is, úgyhogy itt teljesen más felkészültségre van szükség, mint medencében”
– mondta el az olimpiai ezüstérmes nyílt vízi úszó.
“Soha nem volt számomra kérdés, hogy ha vitorlásra szállok, vagy wakeboardozom, SUP-ozom, akkor vegyek-e fel mentőmellényt – fogalmazott Kostya Bánk, az Arcok stúdió ügyvezetője, a film rendezője. “Hosszú évek óta foglalkoztatott a gondolat, hogy kampány jelleggel kellene népszerűsíteni a mentőmellényt, én azt gondolom, hogy vagány dolog viselni ezt az eszközt, nem pedig szégyen. Amit ez a film is egyértelműen sugároz.”