A csütörtök reggeltől szombat reggelig tartó vitorlásversenyen az indulóknak 48 óra alatt kellett teljesíteniük a Balatonfüred-Balatonkenese-Siófok-Keszthely-Balatonfüred közötti, több mint 150 kilométeres távot.
A rendkívül gyenge szeles versenyen, az utóbbi tíz év leglassabb Kékszalagján az RSM2 katamarán péntek hajnalban 2 óra 52 perc 57 másodperckor ért célba. Vándor Róberték csapata 17 óra 52 perc 57 másodperc alatt teljesítette a távot.
Másodikként a Roland Gabler vezette New Black Jack futott be, 18 óra 36 perc 25 másodperc alatt, a harmadik a Kaiser Kristóf irányította MKB-Prospex lett, 18 óra 40 perc 08 másodperces idővel.
Mögöttük sorrendben Ralph Schatz az Orange-Utan-nal (18:44:53), Józsa Márton az Opel Fifty-Fifty-vel (18:50:46), Váradi Szabó János a Nanushka BMW Wallis-szal (18:51:38), az első tízben egyedüliként egytestű hajóval célba érő Király Zsolt a Rafficával (18:54:08), Petrányi Zoltán a Racing Django-val (18:56:02), Litkey Farkas a PreVital-lal (19:18:18) és Diószegi Zoltán a Poplart-tal (19:53:30) végzett.
A limitidőn belüli utolsó befutó a Simon Zoltán kormányozta Libra lett, a hajó szombat reggel 8 óra 56 perc 20 másodperckor érkezett a célba. Az utolsó befutót a tavaly megkezdett hagyományt folytatva a győztes RSM2 legénysége fogadta a célban.
A Kékszalag Európa leghosszabb tókerülő vitorlásversenye, amelyet először 1934-ben rendeztek meg.
Tavaly a Petrányi Zoltán kormányozta Racing Django nyert, a rendkívül szélcsendes versenyben 15 óra 37 perc alatt megkerülve a Balatont. A versenycsúcsot a Józsa Márton kormányozta Fifty-Fifty, egy kétárbocos, magyar fejlesztésű katamarán tartja, amely 2014-ben 7 óra 13 perc 57 másodperc alatt ért célba. A legtöbbször, tizenháromszor Litkey Farkas nyerte meg Kékszalagot.