A polgármester korábban azt nyilatkozta, mindent megtett a fasor megmaradásáért, írásban is kérte a kivitelezőtől, de az észak-balatoni vasút villamosítása kiemelt állami beruházás, amibe sem egy helyi rendelet, sem egy polgármester nemigen szólhat bele. Hozzátette, az egyeztetések során az is kiderült, hogy azért nem lehet ezen a szakaszon a vezetéket a vasút másik oldalára vinni, mert akkor túl közel haladna egy buszmegállóhoz, és a megállóhoz vezető lámpasorhoz. “Annyit tehettünk, hogy a fasor kivágásához csak úgy járultunk hozzá, ha azzal egy időben új, kisebb növésű gömbjuharfákat ültetnek a kivágott fák helyére” – mondta.
Az egészséges, hajdan társadalmi munkában ültetett fasor kivágásának terve vegetációs időszakban, a turisztikai szezon elején sokakat felháborított, ugyanakkor a Szabadbattyán-Balatonfüred vasútvonal villamosításához szükséges felső vezeték próbaüzemét heteken belül meg kell kezdenie a kivitelezőnek a szoros határidők miatt.
Ambrus Tibor szerint a fakivágási tervek módosításához nagyban hozzájárulhatott az önkormányzat nyomása. Mint kifejtette attól tart, hogy a megcsonkított fák látványa is sokakat fel fog háborítani. Kertészként az a magánvéleménye, hogy jobb megoldás lett volna, ha az önkormányzat feltételeit teljesítve a fasort a kivágással egy időben azonnal pótolták volna kisebb növésű gömbjuharfákkal.
Megjegyezte, hogy a kivitelező eredetileg a 33 fából álló teljes fasort ki akarta vágni, de ehhez 8 fa esetében nem járult hozzá az önkormányzat, mivel azok a felső vezetékhez szükséges védelmi zónán kívülre estek, így 25 fa kivágására és pótlására kerül majd sor szeptemberben.
Csopak közösségi oldalán közlemény jelent meg, amely további részleteket közöl a fasor kivágásának indokairól, és az önkormányzat rendeletéről.