A régi építmény lebontásához júliusban kezdtek hozzá, a fejlesztésre 19 milliárdot költenek, célja, hogy javuljanak a fenntartható vízkészlet-gazdálkodás feltételei és a Balaton vízszintszabályozásának lehetősége, valamint, hogy biztonságosabb legyen a vízleeresztés. A zsilip kapacitása a duplájára nő, korábban másodpercenként 60 köbméter volt. Így gyorsabban tudják leengedni a vizet nagy esőzések idején – írja a turistamagazin.hu.
Szeptember elején indul a leeresztőzsilipen lévő üzemi híd megépítése, ezután lehet befejezni a régi műtárgy bontását, és megkezdődhet az íveshíd építése. A Sió felső szakaszát kikotorják, a bal parti töltést áthelyezik. Magasabbra építik az árvízvédelmi töltésrendszert, és rendezik a Sió-csatorna mentén lévő parkokat. Átépítik a siófoki leeresztő zsilipet és a balatonkiliti mederduzzasztót, valamint a siófoki hajózsilipet is.
Az új Sió-zsilip látványosságként is szolgál majd, egyes területeire a turistákat is beengedik. Várhatóan 2023 őszére készül el. A Balaton régi zsilipjét 1947. szeptemberében helyezték üzembe, előtte egy kisebb kapacitású fazsilip volt Siófokon.