A tervezettnél is jobban teljesítettek Gyenesdiás strandjai

Az idegenforgalmi idény tapasztalatairól szóló beszámolót is megtárgyalták a képviselők az új ciklus első soros ülésén. A gyenesdiási idegenforgalmi szezont értékelő beszámolóból kiderült, hogy a Diási Játékstrand és a Gyenesi Lidóstrand bevételei 43 százalékkal meghaladták a tervezettet: idén közel 127 millió forint folyt be. A játékstrandot az egész szezonban csaknem 123 ezren, a Lidót több mint 30 ezren látogatták.

 

Az idegenforgalomból származó bevétel tavaly közel 25,5 millió forint volt. Idén 29 millió forint a tervezetten befolyó összeg az idegenforgalmi adóból, ebből október közepéig közel 27,5 millió forint teljesült. A nyári szezon rendezvényei: a Pünkösdi Szezonnyitó, a Keszegfesztivál, a Gyenesdiási Bornapok, a községházi, valamint a korzó estek, a Festetics-vágta, a Gyenesdiási Szüreti Vigasságok, a burgonyanap, a képzőművészeti kiállítások, a pásztorház kézműves-foglalkozásai idén is sok vendéget vonzottak – utóbbi iránt egyre nagyobb az érdeklődés.

A szezont értékelő képviselő-testületi ülésre a Gyenesdiási Turisztikai Egyesület is elkészítette beszámolóját. A szervezet idén is végzett kérdőíves felmérést, és a vendégek véleménye alapján fogalmazta meg javaslatait a szolgáltatások fejlesztésére. A legtöbb indítvány a strandokat érinti, ilyen például a wifi, a sportjátszótéri és a zuhanyzási lehetőségek fejlesztése, a parkolók állapotának javítása.

A településen pihenők közel fele a Nyugat-Dunántúlról érkezett Gyenesdiásra, s jelentős számban jöttek a fővárosból is. A kérdőívet kitöltők közel fele vendégként érkezett a településre, és átlagosan 4–7 éjszakát töltött Gyenesdiáson. A megkérdezettek 24 százaléka saját nyaralójában pihen. Többségük a település visszatérő vendége.

A felmérésből kiderült, hogy megkérdezettek a legnagyobb vonzerőnek a két strandot és a település családbarát jellegét tartják.

 

 

Forrás: zaol.hu    Fotó: gyenesdias.hu