Egyedül vagy közösen? Hogyan béreljünk irodát?

Egyedül vagy közösen? Hogyan béreljünk irodát?

Az elmúlt években a világban zajló események okán egyre népszerűbbé vált a home office lehetősége, miközben a hosszas, kényszerű otthoni munka arra is rámutatott, mennyivel többet ad közösségben dolgozni, személyesen kommunikálni. Bár a rugalmasság nagy előny, az állandó home office kevésbé lehet inspiráló a munkatársaknak, a hatékonyság jegyében ezért mindenképp érdemes (újra) irodába költözni. Nézzük, melyek lehetnek a főbb szempontok a bérlés esetén!

A rugalmasság a munkavégzésben fontos, mint ahogy az is, hogy megtaláljuk a megfelelő arányt az online és a személyes kontaktus között. Irodára tehát szükség van, ha csapatot építünk, ha szem előtt tartjuk a mentális egészségünket, ha nem akarjuk mindig összemosni a magánéletet a munkával. Egy jó irodának persze sok feltételnek kell megfelelnie: legyen világos, jó helyen található, tágas. A bérlés azonban így eléggé költséges lehet. Felmerülhet tehát a kérdés, hogy hogyan tudunk ezen segíteni.

Egyedül vagy közösen?

Ha úgy döntünk, cégünk számára irodát bérlünk, számos szempontot kell figyelembe vennünk. Az anyagi lehetőségeink mellett a cég profilját, a partnerekkel való kapcsolattartás adta elvárásokat – például helyigény, gyakori tárgyalások, sokfős meetingek –, valamint a munkatársaink igényeit, lehetőségeit, például a munkába való eljutást illetően. Ma már számos irodaház lehetőséget kínál arra, hogy változatos paraméterekkel rendelkező bérleményekből válogassunk. Amennyiben lehetőségünk van rá a bérlést illetően más cégekkel is összefoghatunk – így megoszthatjuk az anyagi és egyéb terheket.

Miért lehet jó választás a közös bérlés?

Az iroda paraméterei természetesen szorosan összefüggnek a bérlés költségeivel. Mind a dolgozóink, mind a partnereink számára vonzóbb, ha központi helyen választjuk meg irodánkat, ahova jó közlekedéssel, gyorsan és rugalmasan lehet eljutni. Szintén hívogatóbb és professzionálisabb környezetet jelent, ha egy professzionális irodai környezet várja a cég munkatársait és felhasználóit.

Ilyen lehet egy nagy irodaház, amely mind küllemében, mind a belső terek tekintetében a megfelelő munkakörnyezet kialakítását célozta meg már a tervezéskor, építéskor. Ezekben az épületekben mind a tágasságot, a fényviszonyokat, az irodahelyiségek és mosdók elrendezését úgy álmodták meg, ahogy az egy munkahelyhez illő és komfortos. Mivel a hasonlóan színvonalas helyek magasabb bérleti költséggel járnak, érdemes összefogni, és más cégekkel, akár egy partnercéggel megosztani az anyagi terheket.

Emellett a közös irodabérlés esetén közös terekben is gondolkodhatunk. A két cég számára elkülönített irodákat például összekapcsolhatjuk egy közös pihenő, étkező, társasági térrel. Ezáltal mindkét fél valóban nyer a közös bérléssel, hiszen az ezzel kapcsolatos teendők, bútorozás, felszerelés feladatai is megoszlanak.

Mire kell figyelnünk közös bérlés esetén?

A közös bérlés során nagyon fontos a megfelelő partner megválasztása. Természetesen a bizalom mind szakmai, mind emberi oldalról kiemelten lényeges. Elejét vehetjük a konfliktusoknak, ha mindent aprólékosan átbeszélünk a közös bérlés előtt: előre egyeztetjük ki milyen elhelyezkedést, méretet, hány helyiséget igényel. Hogyan zajlana az együttműködés: egy nagyobb irodát bérelnénk közösen, és megosztanánk a helyiségeket, tehát egymás mellett dolgoznánk? Vagy más-más napokon használnák ugyanazokat a tereket a rugalmas munkavégzés keretében?

A feltételek tisztázása előtt ne kezdjünk közös keresésbe, ha pedig megvan a kiszemelt hely, a bérlés előtt még ott is pontosítsunk, kinek mi az elképzelése konkrétan az adott hellyel kapcsolatban.

Hogyan vágjunk bele a közös bérlésbe?

A bérlés tekintetében szerencsére már szakmai segítséget is kérhetünk. Az Offie tanácsadói például a megfogalmazott igények, paraméterek alapján segíthetnek a keresésben, hiszen miközben professzionális módon látják át a bérlési lehetőségeket, kizárólag a bérlőket képviselik, így nem kell a bérbeadók felé való részrehajlástól tartani.

Emellett a szakemberek a közös teherviselés, az irodamegosztás tekintetében is szakszerű tanácsokat tudnak adni. Milyen kompromisszumokat érdemes megkötni, mi az, amivel a gyakorlatban másként kell számolni, mint az elképzelések szintjén? A több tízéves tapasztalat támogatást nyújt, ha kétségeink vannak a bérlés és a közös felhasználás terén.

Tegyük élménnyé a bejárást!

Ha eldöntöttük, hogy megvalósítjuk az irodabérlést, és partner társaságában tesszük azt, nem árt azt is egyeztetni, mit gondolunk pontosan egy iroda berendezéséről, belsejéről.

Amennyiben irodaházban bérlünk helyiségeket, a megfelelő fényviszonyok, a tágas tér valószínűleg már adott. Ehhez mérten komfortosabbá tehetjük dolgozóink számára az új munkahelyet, ha megkérdezzük őket az íróasztalok, irodabútorok elrendezéséről, illetve lehetővé tesszük számukra, hogy a saját kis sarkukat, asztalukat személyesebb módon alakíthassák ki. Természetesen a munkakörnyezetnek megfelelően, de hozhassanak néhány személyes tárgyat, kedvenc irodai eszközt.

A közös irodabérléshez elengedhetetlen a nyitottság, a kompromisszumkészség, az együttgondolkodásra való hajlandóság. Azonban, ha erre készek vagyunk, megtérül a befektetés mind energiában, mind anyagilag, a munkakörnyezet pedig igazán színvonalas lehet.

Kapcsolódó

Megéri kitanulni a seo szövegírást?

Az utóbbi években egyre többen keresnek olyan készségeket, amelyeket akár otthonról, saját időbeosztás sze
Elolvasom

Kóstold végig a belvárosi brunch kincseit!

A városi nyüzsgés közepette nincs is jobb, mint egy nyugodt, ínycsiklandó brunch, ahol finom falatokkal ké
Elolvasom

Az ékszerek története

Az emberek már évezredek óta viselnek ékszereket, de ezek szerepe gyökeresen átalakult az idők során. Az e
Elolvasom