Már nagyon készülnek az újranyitásra a hazai turizmus képviselői

Már nagyon készülnek az újranyitásra a hazai turizmus képviselői

A szállodai értékesítés és marketing elvei címmel adott közre egy közös kiadványt a Szallas.hu, az Everguest, a MORGENS  és a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége (MSZÉSZ), melyben a turisztikai tapasztalataikat összegzik és gyakorlati tanácsokat fogalmaznak meg az általános alapelveken kívül a járványhelyzethez való alkalmazkodásról, túlélésről és az újranyitásról is – írja a Szallas.hu sajtóközleménye.

A 2020-as év a koronavírus-járvány miatt kétségtelenül a modern kori turizmus egyik legnehezebb éve volt. Az ágazat minden szereplője érintetté vált. A kialakult helyzet számtalan módon kényszerítette őket a komfortzónából való kilépésre. A Szallas.hu, az Everguest, a MORGENS és az MSZÉSZ összeálltak, hogy felkészítsék a szakmát a sikeres újranyitásra.

A szerzők szerint ez a kényszerpihenő alkalmat ad arra, hogy mindenki visszatérjen az alapokhoz, újragondolja, feltérképezze a vállalkozása alapköveit, értékeit. Lehetőség ez az időszak arra, hogy új technológiai lehetőségeket próbáljanak ki, melyekkel gyorsabban és sikeresebben tudnak újraindulni a járvány utáni időszakban.

„Ehhez a munkához állítottuk össze segítségül szakmai javaslatainkat, és bízunk benne, hogy mindenki talál benne néhány gondolatébresztő információt, amivel saját szálláshelyének értékesítési és marketing tevékenységét tovább tudja fejleszteni” – mondta Papp István, a Szallas.hu termékmenedzsere.

A szakma számára készített hasznos információkkal és ötletekkel teli kiadvány szerzői Papp István, a Szallas.hu termékmenedzsere, Gyenes Ákos, az Everguest alapítója és a Revenue Üzletág igazgatója, valamint Katona Zoltán, a MORGENS ügyvezetője. Olyan általános irányelvekre hívják fel a figyelmet, mint a termék egyedisége és a versenyelőny hangsúlyozása, vagy például a reputáció és review menedzsment.

„A vendégvélemények folyamatos nyomon követése hatékony eszköze szolgáltatásaink fejlesztésének és a minőség hosszú távú fenntartásának – avatott a részletekbe Papp István. – A magasabb vendégelégedettségi mutató ráadásul a magasabb átlagár elérését segíti, a vendég ugyanis magasabb értékelés esetén magasabb minőséget feltételez.” Az elkészült szakmai irányelvek a jelenlegi járványhelyzet miatti rendhagyó körülményekre vonatkozóan speciális tanácsokat is megfogalmaznak az általánosabbak mellett. „A járvány hatására extrém kilengésre hajlamos kereslet időszakában a versenytársak árfigyelése még gyakoribb és fontosabb feladat” – mutatott rá egy ilyen példára a szakember.

A kiadvány kitér az utalványok előnyeire is. A szerzők szerint az utalványos értékesítés azonnali bevételszerzési, így egyben cashflow növelő lehetőség, mert a vendégek az utazás dátumától függetlenül előre kifizetik foglalásaikat. Az utalványokkal a kevésbé frekventált, kihasználatlan időszakok is megtölthetők vendégéjszakával. A beérkező forgalmat célzottan irányíthatják a szállásadók a telített időszakok kizárásával, felárazásával.



Forrás: hirbalaton.hu
Fotó: MTI / Varga György

Kapcsolódó

Lenyűgöző szalmalabirintus nyílt Siófokon

A formabontó attrakció összesen 200 bálából épült fel. - - Siófokon, a Nagystrandon megnyílt az orszá
Elolvasom

Bakancslistás helyek a Balaton körül – Szent Márton Pihenőpark és Mosóház, Óbudavár

Óbudavár neve talán kissé félreérthetően cseng a Balaton-felvidéken kevésbé járatos vándorok számára, ám a
Elolvasom

Több mint egymilliárd forinttal kevesebbért kínálják a tihanyi üdülőt

A 39,6 ezer négyzetméteres egykori üdülő ára pár hete még ötmilliárd forint felett volt. - - Több mint
Elolvasom