A két forgalmi sávos, háromnyílásos felsőpályás vasbeton ívhíd Veszprém egyik híres jelképe. 2005-ben nyilvánították műemlékké. Csaknem ötven évig a 8-as számú főút részét képezte, ma már csak elsősorban a Veszprémen belüli, illetve a városközpontból Herend irányába haladó forgalmat bonyolítja – olvasható a Magyar Építők weboldalán.
A kiírás szerint a jelenlegi átázó dilatációs hézagok alatti vasbeton pályaszerkezet (főleg a hossztartókonzolvégek) és a keresztkötések, oszlopkeretek betonkorróziós károsodásainak javítása is feladat, ezzel egyidejűleg az eredetileg 4 cm-es dilatációs hézag méretét is növelni kell 2-3 cm-rel.
A kopórétegcserét és a burkolatcsatlakozási hézagok kitöltését a dilatációt figyelembe véve kell megvalósítani a megadott paraméterek szerint.
Megvalósul továbbá: a hídpálya aszfaltdilatációs szerkezetének cseréje műanyag alapú öntött POLYFLEX szerkezetre, a vízelvezető ejtőcsövek cseréje, végelemeinek rögzítése, a víznyelők rendszeres tisztítása, a gyalogjárdák védőbevonatának felújítása (figyelemmel a dilatációs hézagot lefedő csúszólemezek működőképességére)
A rekonstrukció része a Városlőd felől csatlakozó út burkolatának teljes átépítése, a csatlakozó járdák javítása és valamennyi irányított repedésvonal tartósan rugalmas anyaggal való kitöltése. A sérült korlátokat újra cserélik, a híd alatt betonfolyókákat kijavítják. A kivitelezőnek el kell végeznie a híd alatti és melletti meredek rézsűoldalak tájkertészeti kialakítását, a híd alatti tér tisztításakor külön figyelmet kell fordítani az ívvállak tisztántartására is.
A hídpálya felújítását (kopóréteg-csere, dilatációs szerkezet cseréje, gyalogjárda szigetelés) félpályás lezárás és forgalomterelés mellett végzik majd el.