Dorogi Évának két évbe telt megszerezni a Bambi védjegyét, de fel sem merült benne, hogy más néven lépne be a prémium üdítők magyar piacára. Addig egy másik védjegy tulajdonosa, a Budapest Gyógyfürdői és Hévizei Zrt. gyártásában kis mennyiségben még fel lehetett fedezni az italt néhány helyen, például a Palatinus strandon és az Ibolya Espressóban – tudtuk meg a Forbes cikkéből.
„Itthon soha nem ittam üdítőt, mert nagyon mainstreamek és cukrosak, de külföldön mindig csodáltam, hogy mennyire jó minőségűek, ötletesek, és sokszínű tartalmú italokat árulnak. Olyan terméket akartunk létrehozni, amivel ugyanúgy fel tudjuk rakni magunkat a térképre, mint ahogy a német Fritz-Kola, az angol Fentimans vagy a lengyel On Lemon” – mondja a pénzügy szakon végzett Éva az ötletről, aki kockázati tőkebefektetéssel foglalkozott portfóliómenedzserként, majd két évig volt az Aeron divatmárka ügyvezetője.
Nem a Bambi az egyetlen magyar cég, akit a Fritz-Kola ihletett. A 2018. augusztusi lapszámunkban szereplő Tikkadt Szöcske is a külföldi példa láttán bátorodott fel arra, hogy megalkossa a magyar kólát.
A horvátzsidányi ásványvízpalackozóba anno még pénzügyi befektetőként szállt be a Tenning Investment Zrt.-n keresztül a Dorogi család. Főként agrárjellegű tevékenységekkel foglalkoznak, de négy éve Éva vezetésével átvették a céget, ami ekkor kapta az Art Water Kft. nevet. 2016-ban indult el 1,5 milliárd forintos befektetéssel a Bambi projekt is. A hibrid gyártósor 840 millió forintos – hitelből és saját forrásból – összeálló beruházással és 380 millió forint európai uniós és hazai támogatással épült.
Erre a költségre jött még rá a termék receptúrájának kifejlesztése és az Unger Zsolt által vezetett márkaépítési terv. Zsolt elismert márkaépítőnek számít: többek között a Bortársaság, a Gerbeaud, az Ilcsi, a Libri és a Sauska is az ügyfelei között volt.
Képek: Hamu és Gyémánt
Forrás: Forbes