Nem fogjátok kitalálni melyik retró üdítő került idén ősszel újra forgalomba

Nem fogjátok kitalálni melyik retró üdítő került idén ősszel újra forgalomba

Bár a cukortartalmát és a szintetikus adalékokat száműzni kellett az eredeti receptúrából az egészségesség jegyében, de a szocializmus sláger itala visszatért: már beszerezhető a megújult Bambi.

Dorogi Évának két évbe telt megszerezni a Bambi védjegyét, de fel sem merült benne, hogy más néven lépne be a prémium üdítők magyar piacára. Addig egy másik védjegy tulajdonosa, a Budapest Gyógyfürdői és Hévizei Zrt. gyártásában kis mennyiségben még fel lehetett fedezni az italt néhány helyen, például a Palatinus strandon és az Ibolya Espressóban – tudtuk meg a Forbes cikkéből.




„Itthon soha nem ittam üdítőt, mert nagyon mainstreamek és cukrosak, de külföldön mindig csodáltam, hogy mennyire jó minőségűek, ötletesek, és sokszínű tartalmú italokat árulnak. Olyan terméket akartunk létrehozni, amivel ugyanúgy fel tudjuk rakni magunkat a térképre, mint ahogy a német Fritz-Kola, az angol Fentimans vagy a lengyel On Lemon” – mondja a pénzügy szakon végzett Éva az ötletről, aki kockázati tőkebefektetéssel foglalkozott portfóliómenedzserként, majd két évig volt az Aeron divatmárka ügyvezetője.



Nem a Bambi az egyetlen magyar cég, akit a Fritz-Kola ihletett. A 2018. augusztusi lapszámunkban szereplő Tikkadt Szöcske is a külföldi példa láttán bátorodott fel arra, hogy megalkossa a magyar kólát. 

A horvátzsidányi ásványvízpalackozóba anno még pénzügyi befektetőként szállt be a Tenning Investment Zrt.-n keresztül a Dorogi család. Főként agrárjellegű tevékenységekkel foglalkoznak, de négy éve Éva vezetésével átvették a céget, ami ekkor kapta az Art Water Kft. nevet. 2016-ban indult el 1,5 milliárd forintos befektetéssel a Bambi projekt is. A hibrid gyártósor 840 millió forintos – hitelből és saját forrásból – összeálló beruházással és 380 millió forint európai uniós és hazai támogatással épült.

Erre a költségre jött még rá a termék receptúrájának kifejlesztése és az Unger Zsolt által vezetett márkaépítési terv. Zsolt elismert márkaépítőnek számít: többek között a Bortársaság, a Gerbeaud, az Ilcsi, a Libri és a Sauska is az ügyfelei között volt.



Képek: Hamu és Gyémánt
Forrás: Forbes

Kapcsolódó

Játssz és nyerj a SMACKedveltelek nyereményjátékkal!

Készen állsz egy új, izgalmas kalandra? A SMACK tésztalevesei most egy olyan nyereményjátékot indítanak, am
Elolvasom

Ismét emelkedőben a balatoni nyaralók ára

A legtöbb ingatlan jelenleg Siófokon eladó. - - Azoknak, akik a hideg idő beköszöntével szerettek vol
Elolvasom

A Balaton Sound is reagált: jövőre biztosan elmarad a fesztivál

A Zamárdi városvezetés korábban már nyilatkozott az ügyben. - - Jövőre a Balaton Sound elmarad – jelen
Elolvasom