A belföldi turizmusban hazánk fő turisztikai vonzerejét a Balaton jelenti, amelynek közlekedési-infrastrukturális fejlesztése kulcsfontosságú. Magyarország egyik legszebb biciklis túraútvonala, a 205 km hosszú Balaton körüli kerékpárút is a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában válik korszerűbbé és biztonságosabbá – írja a NIF oldala.
A kerékpározók az idei szezonban látványos előrehaladást tapasztalhatnak majd meg a Balatoni Bringakörön, ugyanis a körtúra útvonala 2019 tavasza óta már 108 km-en megújult, sűrűn lakott utcákon keresztül vezető kerékpárutakat újítottak fel, felfestették a kerékpáros jelzéseket és eligazodást segítő táblákat helyeztek ki.
Jelenleg 6,2 km-en zajlanak a kivitelezések, további 86,8 km-en tervezési és előkészítési munkák zajlanak, valamint fontos hozzátenni, hogy 4 km-t nem érintenek a fejlesztések – írja a portál.
A Tihanyi-félsziget a Balaton egyik legnépszerűbb turisztikai régiója, emiatt kiemelt jelentőséggel bírt a Tihany és Örvényes közötti mintegy 3,3 km-es szakasz felújítása. A kerékpárosok immár korlátozások nélkül és a környező főút forgalmától biztonságosan elkülönítve haladhatnak a megújult szakaszon.
A Tihany, Lepkesor és Örvényes, Malom utca közötti jellemzően külterületi, a 2000-es évek környékén megépített mintegy 2 m széles keskeny, leromlott állapotú burkolaton vezetett a Bringakör útvonala. A burkolatot a fák gyökerei által okozott felnyomódások, egyéb deformációk, kátyúk, illetve megkopott burkolati jelek jellemezték.
Ahhoz, hogy a kerékpározókat az idei szezonban már korszerű körülmények fogadják, ezen a szakaszon a kerékpárút önálló kerékpárúti szakaszait elbontották, majd annak helyére 3,3 m széles új kerékpárút, illetve gyalog- és kerékpárút épült.
A NIF Zrt. 2021. március 29-én adta át a munkaterületet a kivitelezést végző vállalkozónak, a Hazai Építőgép Társulás Zrt.-nek. A cég nettó 520 690 180 forint értékben végezte a szakasz felújítási munkáit.
Örvényes térségében egy közel 1 kilométeres szakaszon a 71-es főút mellett a meglévő kerékpárút elbontását követően új gyalog- és kerékpárutat építettek.
A 71. sz. főúti átvezetés biztonságosabbá vált, irányonkénti sárga villogók, burkolati prizmák és figyelmeztető táblák kerültek kihelyezésre. Ezen a szakaszon egy kerékpáros forgalomszámláló berendezést is üzembe helyeztek, amelynek célja a kerékpáros szokások feltárása, a napi kerékpárforgalom meghatározása a hatékony üzemeltetéshez.
Aszófő térségében, szintén a 71-es mentén összesen négy szakaszon, mintegy 1100 méteren építettek új gyalog- és kerékpárutat.
Tihany térségében pedig összesen 1200 méter hosszan végezték el ugyanezt a munkát a főút mellett. A kivitelező a szélesítés során két leromlott állapotú faszerkezetű kerékpáros hidat is elbontott és a helyére új vasbetonszerkezetű kerékpáros hidat épített.
A települések között két forgalmas útcsatlakozás található, egyik a tihanyi bekötőút kereszteződése, a másik a tihanyi Sajkodi sor. Mindkettőnél a kerékpárútra és a közútra is jól látható burkolati jeleket festettek fel és figyelmeztető táblákat helyeztek ki, hogy az elsőbbségi viszonyokat és a kerékpárosok és autósok biztonságos áthaladását segítsék.
A fejlesztés megvalósítása során