A közleményben a tárca felidézte: a Balatoni Bringakört a 2000-es évek
elején részben önálló kerékpárutakon vezetve, részben kisforgalmú utcák
felhasználásával jelölték ki, a tó körüli útvonalból azonban különböző
jogviták miatt egy rövid szakasz kimaradt.
A Bringakör Balatonrendesen megszakad, Kővágóörs településhatárától az Ábrahámhegyre vezető kerékpárútig hiányos az összeköttetés. A kerékpárosok két évtizede kénytelenek minden jelölés vagy figyelemfelhívás nélkül, a 71-es főúton autók között haladva közlekedni a szakaszon – írták.
A tókerülő út az ITM megbízásából, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában megvalósuló fejlesztésben zárul össze rendes bringakörré. A hazai forrásból támogatott projektben 730 méteren elbontják és újjáépítik az Ábrahámhegyre vezető kerékpárutat is a rossz állapota miatt. Így a kivitelező Alpok Terra Kft. összesen közel 2 kilométeren kezdi meg a várhatóan 2022 szeptemberéig tartó munkálatokat.
A közleményben Mosóczi László, a tárca közlekedéspolitikáért felelős államtitkára kiemelte: az ITM mintegy 850 kilométernyi kerékpárút-szakasz kivitelezését és előkészítését támogatja összesen 50 milliárd forinttal.
Teljes hosszban megújítjuk a Balatoni Bringakört, a magyar tenger még kényelmesebb és biztonságosabb körbekerekezését szolgáló beruházások költségeihez közel 5 milliárd forinttal járul hozzá a tárca – közölte.
A déli parton a tervek szerint még idén befejeződnek a több projektben zajló beavatkozások Balatonakarattyától egészen Balatonboglárig. Északon a Tihanytól Balatonkeneséig tartó szakasz munkálatai a jelenlegi ütemezés szerint 2023 végéig érhetnek célba.
A 2020-as országos kerékpáros forgalomszámlálás adatai 76 százalék feletti átlagos növekedést jeleztek a Balatonnál és a Tisza-tónál kerekezők számában. Az újabb fejlesztések a nagy tavak és a Duna mentén is vonzóbb körülményeket teremtenek a vízparton szívesen biciklizők számára.