Gazdasági törekvések kapcsán évek óta visszatérő felvetés az úthálózat fejlesztése, elsősorban a 8-as számú főút még hátralévő szakaszainak négysávosítása. Az úthálózat fejlesztése ugyanakkor nemcsak a mindennapi ingázás vagy a dugók lecsökkentése miatt fontos, de gazdasági szempontból is. Egy éve jött létre a megyénket is magába foglaló Északnyugat-magyarországi Gazdaságfejlesztési Zóna, amely Budapest után jelenleg Magyarország legfejlettebb régiója: gazdasági, kulturális és turisztikai szempontból is kiemelkedő jelentőségű, a régió pedig képes kitermelni saját maga költségeit, sőt hozzájárul az európai és a magyar gazdaság növekedéséhez is.
A régió közlekedési infrastruktúrája azonban súlyosan elhanyagolt, ami nem csak az itt élő mintegy 2 millió lakost akadályozza meg egymás elérésében. A közúthálózat visszamaradottsága élet- vagy balesetveszélyessé, de minimum lassúvá teszi a tőke, a vállalkozások és a munkaerő áramlását és hátráltatja a régiót abban, hogy felvegye a versenyt a rohamtempóban fejlődő szomszédos pozsonyi és burgenlandi régiókkal.
Ahhoz, hogy ez megváltozzon, elsősorban a fő közlekedési tengelynek számító M1-es, a 8-as és 84-es utakat kell biztonságosabbá tenni.
Ami a 8-ast illeti, 2003-tól kezdve eddig tizennégy nagyobb fejlesztést hajtottak végre a 190 km hosszú főúton: ezek között szerepelt többek között az inotai, a várpalota és a márkói elkerülő megépítése, a Balatonfűzfő-Litér csomópont fejlesztése. Jelenleg is zajlik a Veszprém déli elkerülő fejlesztése, illetve a 8-as és 82-es utak összekötése, amelynek várhatóan jövő év végéig fog elkészülni, míg előreláthatóan 2023 első negyedévében a litéri és füredi csomópontok közötti szakasz 2×2 sávossá alakítása is befejeződik. Az utóbbi valószínűleg komoly segítséget fog jelenteni abban, hogy csökkentsék a dugókat a Balaton irányába.
De nagy előrelépést jelenthet a füredi és a csatári csomópont (8-as út – Pápai úti kereszteződés) közötti szakasz négysávossá alakítása, melynek előkészületei már megtörténtek, 2022. I. negyedévében pedig várhatóan megkapja az építési engedélyt is. Szintén zajlanak az előkészületei a Herend és Devecser közötti szakasz négysávosításának, az építési engedély 2023 második felében várható, valamint a jelenleg rendkívül balesetveszélyes székesfehérvári Auchan csomópont fejlesztése, ahol lámpás turbókörforgalmat alakítanának ki.
Biztató, hogy néhány másodrendű főút burkolatát már a közeljövőben megerősítenék: első körben a Veszprémet és Balatonfüredet összekötő 73-ast, ahol párhuzamos kerékpárutat alakítanak ki, valamint Füred térségében a 71-esen egy új Germering csomópontot építenének. Továbbá új burkolatot kap a 77-es Veszprém-Monostorapáti szakasza két ütemben: a Veszprém és Nagyvázsony közötti 16 km-es szakaszt 2×2 sávossá teszik a felújítás során, míg a Nagyvázsony és Monostorapáti közötti szakasz marad 2×1 sávos, azonban itt ahol lehet, párhuzamosan kerékpárutat is kialakítanak.