“Egy olyan balatonfűzfői telephelyen állt a hajó, amit nehéz megközelíteni. Minimum három ember kellett ahhoz, hogy daruval kiemeljék, és hajószállító trélerre tegyék. Olyan nehéz, hogy négyen is alig tudtuk eltolni az apró gumi kerekein, amikor mozgatni kellett”
– mondta Stircz Tamás, a tulajdonos hozzátéve, a második világháború óta nem volt példa arra, hogy elloptak egy ekkora tőkesúllyal rendelkező hajót a Balatonon.
A hajóstól megtudtuk, hogy ez a vitorlás volt az első Magyarországon épült Soling típusú versenyhajó. A balatonfüredi hajógyárban készült még ötven évvel ezelőtt, és harminc éven keresztül határozta meg az olimpiai vitorlázást. Számtalan vitorlásversenyen indultak vele, többször a Kékszalagon is. A legszebb az egészben, hogy a vitorlásoktatónál van a hajólevél, így igazából semmit sem tudnak kezdeni vele a tolvajok.
“Ezt a hajót nem tudják eladni. Maximum feldarabolják, és kiszedik belőle a vasanyagot, és eladják százötvenezer forintért. Feljelentést tettem a rendőrségen a történtek után, mivel nyomozati szakaszban van az ügy, ezért ennél többet nem mondhatok”
– tette hozzá a vitorlásoktató.
Megkerestük a Veszprém Megyei Rendőr-főkapitányságot is, hogy megtudjuk, hol tart a nyomozás. Máté Alexandra szóvivőtől azt a tájékoztatást kaptuk, hogy március 31-én tettek feljelentést azért, mert az állványával együtt eltulajdonítottak egy felújításra szoruló vitorláshajót egy balatonfűzfői cég telephelyéről. A Balatonalmádi Rendőrkapitányság lopás gyanúja miatt indított büntetőeljárást az ügyben.