Hamisítatlan tengeri körülmények
2010.10.20
Westport Kupa 2. versenynap - 20-30 csomós pöffös Keleti szélben, két dinamikus pályaversenyt teljesített a VI. MTNB mezőnye a Cres előtti vízterületen. A másfél méteres hullámok, és az izmos befújások sem könnyítették meg a versenyzők dolgát, igazi pörgős, munkás pályákat mentek.

A háromszög alakú, olimpiai pályán nagy kihívást jelentett a spinnaker vitorla felhúzása a táv rövidsége és az erős szél miatt. Ez nagy technikai fegyelmet igényel, miközben számos más feladatra is koncentrálni kell. Több csapat ezért nem is használt hátszél vitorlát, inkább a pillangózást választották.

JOD 35 OSZTÁLY
A Subaru Sailing Team eddig verhetetlen

1. pályafutam
A rajtnál négy csapat volt vérmes küzdelemben: a Litkey Farkas kormányozta Magyar Építő Sailing Team; a Subaru Sailing Team, Czégai Péter kormányossal; az OTP-Fekete Sereg Sailing Team, Pomucz Tamással a kormány mögött; valamint a Litkey Árpád vezényelte Pozsonyi és Társai Ügyvédi Iroda Sailing Team. Az élen végig szoros küzdelem folyt az első helyért a Magyar Építő Sailing Team és a Subaru Sailing Team között. Litkey Farkas csapata az előző napi árboctörésből még nem ocsúdott fel, a csapat remekül vitorlázott, a kapitány azonban láthatóan óvatosabban kezelte a hajót, ami végül egy remek futam ezüstéremhez volt elég. Győzött a Subaru S. T., a harmadik helyen pedig Litkey Árpád irányításával a Pozsonyi és Társai Ügyvédi Iroda S. T. végzett, akik még a hátszél bójánál nagy csatát vívtak az OTP -Fekete Sereggel. A negyedik helyre közben szépen feljött az utánpótlás korosztályt képviselő Skipper Marina csapata, Szamódy Tamás kormányzásával.

2. pályafutam
A rajtnál látszott, hogy ismét tüzes csatába indul egymással a Magyar Építő Sailing Team és a Subaru Sailing Team. Czégai Péter csapata azonban erre a futamra teljesen összecsiszolódott. Bár az előző pályán még érződött a legénységen a feszültség, a második menetre már gördülékenyebben mentek bizonyos mozdulatok a manőverek során, így ezt a futamot is nyerték Litkey Farkas csapata előtt. A harmadik helyet a Nelson Flottalízing Team szerezte meg. A Detre Szabolcs kormányozta csapat már a hátszél bójánál ebben a pozícióban volt és a befutóig meg is tartotta dobogós helyezését. Összetettben vezet a Subaru S. T., második a Nelson Flottalízing Team, harmadik a Pozsonyi és Társai Ügyvédi Iroda S. T.

SALONA 37 R OSZTÁLY
A Kész-Dak Sailing Team-nek a pályafutam is fekszik

1.pályafutam
Pallay Tibor rajt cél győzelmet aratott a Kész-Dak Sailing Team-el. A raum bójához egy hajóhossznyi előnnyel érkeztek, amit egyre nagyobbra növeltek a Vermesy Sándor irányította Admiral Sailing Team előtt. Közben ugyan ennél a bójánál, egy megfelelő manővernek köszönhetően az Ágoston Sailing Team feljött a második helyre, Weöres Botond vezényletével, maga mögé utasítva az Admiral Sailing Team-et. A sorrend a befutóig nem változott az első három helyen.

2.pályafutam
A rajt pillanatát a Kész-Dak Sailing Team és az Admiral Sailing Team kapta el a legjobban. Szorosan jött rájuk azonban a SpiriTuss Sailing Team, Tuss Miklós kapitánnyal. Nekik ebben a hajóosztályban már van egy tengeri bajnoki címük. Az első két helyen folyamatosan a Kész-Dak S. T. és az Admiral S. T. vitorlázott. A lee bóját még Csikós János irányításával a Csikós Sailing Team vette harmadikként, de a célvonalon már a SpiriTuss S. T. haladt át harmadikként, a Kész-Dak csapata és az Admiral S. T. mögött. Az összetett sorrend is ugyan ez. Vezet az eddig csak futam győzelmeket produkáló Kész-Dak S. T., második az Admiral S. T., harmadik a SpiriTuss S. T.

DUFOUR 44 OSZTÁLY
A Pureco Sailing Team megszerezte első futamgyőzelmét

1. pályafutam
A háromszög pálya rövid kreuz szakasza miatt a jó rajtnak az átlagosnál is nagyobb jelentősége van, így ebben a hajóosztályban is agresszívan rajtoltak a csapatok. Ez kiválóan sikerült a Prima Yacht Sailing Team-nek, Kenyeres Miklós kormányzásával; a Szélvész Sailing Team-nek, Soós István kapitánnyal; valamint az összetettben vezető Variens Sailing Team-nek, Dobszai Zoltán vezényletével. Harcias küzdelmet vívtak a csapatok a lee bójánál, amit a Variens Sailing Team vett elsőként az útjogának kíméletlen érvényesítésének köszönhetően. Mögöttük hasonló taktikával a Szélvész S. T., majd Haranghy Csaba jött, a Pureco Sailing Team-el. Végül ebben a sorrendben futottak célba.

2. pályafutam
A mezőny szinte teljesen egyszerre rajtolt el, egyedül Győrfi Attila Csapata, az Independent Sailing Team ragadt be. A lee bójánál már egyértelműen a Pureco Sailing Team vezetett, Haranghy Csabával a kormány mögött. A második helyen érkezett a Westport csapata, Ignácz Károly kormányzásával. Ők az előző futamban is sokáig dobogós pozícióban voltak, ám a hajójuknak műszaki problémái adódtak. Ez a futam azonban meghozta számukra is a sikert, begyűjtöttek egy 2. helyezést, a Pureco S. T. előtt. Harmadik lett a Soós István kormányozta Szélvész S. T., ami az összetett állást is befolyásolta. Vezet a Variens Sailing Team, második a Pureco S. T., harmadik a Szélvész S. T.

(Forrás: tengeribajnoksag)

Dokumentumok (3 db)

vi.mtnb_2.nap_1.futam

vi.mtnb_2.nap_2.futam

vi.mtnb_oszetetteredmeny_3futamutan

További hírek
2010.11.30
2010.11.16
Aktuális programok
Egynapos programok
Többnapos programok

Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player