Ötödik lett Wild Joe
2010.10.27
Kitűnően szerepelt a 606 tengeri mérföldes Rolex Middle Sea Race-en az első profi magyaroffshore tengeri versenyhajó a Wild Joe. Józsa Márton csapata 3 nap 2 óra, 59 perc és 11 másodperc alatt tette meg a La Valettából induló, Szicíliát kerülő versenytávot és a hetvenhárom hajó közül az abszolút 5. helyen futottak be a máltai célba.

A magyar csapat a táv harmadánál a Messinai-szoroson a negyedik helyen vitorlázott át. Később Szicília északi oldalán visszaestek a nyolcadik helyre. Végig nagy harcban egy Volvo 70-essel és két TP52-essel a 2002-ben Ausztráliában épült hatvanlábas, billenthető kieles versenyhajó végül visszakapaszkodott ellenfelei elé az ötödik helyre.

A kitűnően szerepelt magyar csapat tagjai: Józsa Márton - skipper, Palatinus Tibor, Kelemen Tamás, Brett Perri (AUS), Goszleth Marcell, Németh Áron, D'Albini András, Aklan András, Adorján Csaba, Vígh András, Király Csaba, Galgóczi Tamás, Lukáts Csaba, Magyary-Kossa Zsolt és Pál István.

Wild Joe előtt csupa nála fiatalabb és főleg nagyobb, a nemzetközi offshore versenyeken világhírnevet szerzett hajó végzett. A versenyt abszolút sorrendben az Esimit Europe 2 százlábas Maxi yacht (az egykori Alfa Romeo 2) nyerte. Számos más nagy siker mellett ez a hajó a legutóbbi Sydney Hobart győztese, az aktuális Rolex Maxi Yacht Cup védője vagy éppen a két hete rendezett Barcolanán új pályarekorddal első helyezett.

Mögöttük a hasonló kategóriájú brit ICAP Leopard, a tavalyi Rolex Fastnet Race, majd Rolex Middle Sea Race győztese, a Sydney Hobart bronzérmese. Harmadikként a 2009-ben Middle Sea Race győztes Mills 68-as, az idei Mini Maxi világbajnokságon az aranyéremről az utolsó napon éppen hogy lecsúszott brit Alegre futott be. Wild Joe előtt a negyedik leggyorsabbként az orosz E1 Volvo 70-es ért célba, amely 2008-as vízre bocsátása után a legutóbbi Volvo Ocean Race földkerülő versenyt megnyerő csapatot szolgálta Ericsson 1 néven.

A verseny során a magyar hajó legnagyobb ellenfelei - akiket végül legyőzött - két modern TP 52-es, a az IRC előírásoknak megfelelően optimalizált amerikai Lucky és a 2007-ben Reichel Pugh tervek alapján épült brit Pace, illetve egy Bruce Farr tervezésű billenthető kieles francia-olasz Cookson 50-es a Cantenkerous voltak. De a mezőnyben még láthattunk számos, korábban nagy sikereket elért ellenfelet.

Ez az abszolút sorrend. A magyar hajó előnyszámos étékelés alapján elért helyezése természetesen csak az utolsó befutó után derülhet ki. Ez nagymértékben attól is függ, hogy a leggyorsabb hajók célba érkezése után a pályán a szél gyengül vagy erősödik.Fotó: Kurt Arrigo / Rolex

(Forrás: Magyar Vitorlás Szövetség)
További hírek
2010.11.30
2010.11.16
Aktuális programok
Egynapos programok
Többnapos programok

Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player